2015. augusztus 2-án tartották az oroszországi „Dubrovichi” katonai kísérleti lőtéren az „Aviadarts” nemzetközi versenyének megnyitóját, melynek keretében repült bemutatót a Berkut helikopterkötelék. A show során az egyik Mi-28N forgószárnyas (a vezérgép) lezuhant, majd a becsapódást követően kigyulladt.
Az orosz védelmi minisztérium sajtóközleménye szerint a zuhanás előtt a Mi-28N „Éjszakai vadász” vészrendszere a hidraulika meghibásodását jelezte. A helyszínről származó egyes információk még arról szóltak, hogy a gép személyzete katapultált (a helikopter nem rendelkezik katapultrendszerrel), míg más szemtanúk úgy nyilatkoztak, hogy a személyzet egyik tagja életét vesztette.
Az orosz védelmi minisztérium megerősítette, hogy a személyzet egyik tagja, Igor Butenko a katasztrófa során életét vesztette, míg a másik pilóta állapotát „kielégítőnek” nevezték.
A katasztrófa helyszínén már megkezdte a vizsgálatot az Orosz Légierő parancsnoksága által kijelölt vizsgálóbizottság. A légierő parancsnoka, Viktor Bondarev ideiglenesen felfüggesztette a Mi-28N helikopterek repüléseit.
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.