2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Új Malév korszak első mérföldköve

JETfly  |  2003. 01. 31., 11:46

Megszokott napi munkájukat végezték 2003. január 30.-án a ferihegyi repülőtér repülésirányítói. Átlagos csütörtöki nap volt, de valami feszültség érződött a levegőben.

Hamarosan egy régen várt pont jelent meg a kijelzőn. A HA-LOB lajstrom jelü repülő érkezett a repülőtér közel körzetébe, a MALÉV új Boeing 737-700 típusú gépe. Az irányító üdvözölte a gépet és személyzetét: Sok szeretettel köszöntjük a MALÉV legújabb tagját. A repülő a Boeing gyár seattle-i központjából szállt fel Budapest felé. A csütörtöki repülést három próba út előzte meg Amerikában. Magyarországra az új szerzemény Fehérváry Géza oktató kapitány és Tóth László oktató kapitány repülte át.

Fotó:MALÉVA 737-700 típusú gép megérkezése a MALÉV korszakváltásának első lépése. 2005 tavaszáig összesen 18 darab vadonatúj, a légitársaság igényei szerint kialakított Boeing 737-600/700/800 NG (Next Generation) gép érkezig. Ezekkel a repülőkkel fogják felváltani a 737-es típus Classic gépparkját.

Fotó:MALÉV

Fotó:MALÉVA flotta csere 750 millió dolláros pénzügyi hátterét a MALÉV Rt. és az International Lease Finance Corporation (ILFC)közötti szerződés biztosítja. A jelenlegi flottastruktúra a piaci igényekhez képest kevés, de viszonylag nagyméretü gépekből áll. 2005-ben a flottacsere után több kisebb kapacitású repülőgéppel szolgálja ki utasait a MALÉV. A középtávú célállomásokra a Boeing NG gépek, a regionális üzemelésben a Bombardier CRJ lesz a főszereplő.

Fotó:MALÉV

Fotó:MALÉVA tizennyolc repülőgép megérkezése után a magyar nemzeti légitársaság a világ legmodernebb flottáját üzemeltető cégek közé tartozik majd. A 737 típusú repülők beszerzése több, hosszú távú előnyt jelent a MALÉV számára. Egységes lesz a B 737-es flotta, ezzel csökkenek a karbantartási és alkatrész-tárolási költségek. A kedvező pénzügyi konstrukció eredményeként az újgenerációs gépek bérleti díja lényegesen alacsonyabb a jelenlegi B 737-es flottáénál. A B 737 NG repülőknek alacsonyabb az üzemeltetési költsége és kisebb a szervizigénye.

A flottaváltás legnagyobb haszonélvezői természetesen az utasok. A fedélzeten egységesen bőrülésekben repülhetnek az utazni vágyok. A komfort érzést növeli, hogy az új gépeken a nemzetközi átlagnál nagyobb távolságra helyezkednek el a sorok. A tájékoztatást és szórakoztatást a fedélzeti szórakoztató-elektronikai berendezések garantálják.

Az újgenerációs B 737-esek üzembeállítása hasonló mérföldkőnek jelent a MALÉV életében, mint amikor az első sugárhajtású Tu-134–es érkezett 1968-ban.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-10 10:33:12
Alig hat héttel az évkezdés után ismét új légitársasággal bővül a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport menetrendje. A Budapest és a kazahsztáni Simkent városa között induló új, közvetlen összeköttetést a SCAT Airlines üzemelteti május 27-től, teljesen új célállomást adva hozzá a Budapest Airport folyamatosan bővülő desztinációs kínálatához.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.