2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Újjászületőben a legendás AN-2

JETfly  |  2013. 07. 19., 13:35

2013. július 10-én végrehajtotta első felszállását a legendás AN-2 kétfedelű legújabb modern változata, amely az AN-2-100 típusjelzést viseli. Az új repülőgép a „Henrich Ongirszkij” nevet kapta az Antonov tervező iroda 2012-ben elhunyt főigazgató helyettese után, aki nagyban hozzájárult az AN-2 és AN-3 típusok fejlesztéséhez.

Az AN-2-100 első repülését az Antonov cég tesztpilótái hajtották végre, név szerint Szergej Taraszjuk parancsnok és Valerij Epancsintszev másodpilóta. Az első repülés, amely során végrehajtották a repülőgép első légi tesztjeit, több mint 1 órán át tartott. Az AN-2-100 típust személy- és áruszállításra, valamint ezek kombinációjára szánják a helyi légitársaságok számára. A repülőgép üzemeltethető kis repülőterekről, laza, jég vagy hó által borított talajról, széles magassági tartományban, jó és kedvezőtlen éghajlati és időjárási körülmények között egyaránt. A legfőbb különbséget az új típus és az elődje között az új MC-14 típusú turbólégcsavaros hajtómü jelenti, amelyet az ukrajnai székhelyü Motor Sich részvénytársaság állít elő. Az új erőforrás egyik előnye, hogy kerozinnal üzemel, így nincs szükség a FÁK országaiban körülményesen beszerezhető repülőbenzinre. Emellett a repülőgép a régi AV-2 helyett, immáron AV-17 típusú reverz üzemmóddal rendelkező légcsavarral van felszerelve, az üres súlya pedig 200 kilogrammal csökkent az eredeti AN-2-höz képest.

AN-2-100

AN-2-100

Az AN-2-100 gyártásának beindulása lehetővé teszi majd, hogy a régi AN-2-esek újra repülhessenek és így a típus üzemeltetői tovább használhassák azt. Jelenleg Ukrajna területén 135 darab AN-2 található, ám ezek közül mindössze 54 repülőgép rendelkezik légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A gyártó reményei szerint külföldi üzemeltetők részéről is lesz megrendelésük a modernizált típusra, figyelembe véve a repülőgép egyedülálló teljesítményét, amely lehetővé teszi, hogy szinte bármilyen repülőtérről üzemelhessen. Az Orosz Föderáció északi és keleti régióiban például fontos lehet az AN-2 flotta felújítása és korszerüsítése, hiszen Oroszországban 1 580 darab található a típusból, viszont mindösszesen 322 példány rendelkezik a szükséges légi alkalmassági tanúsítvánnyal. A jövőbeni megrendelések mellett szól az is, hogy az AN-2 továbbra is alappillére az orosz mezőgazdasági repülésnek. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.