2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A GE lezárta az Avio repüléstechnikai üzletágának felvásárlását

JETfly  |  2013. 08. 02., 14:50

Az akvizíció révén bővül a GE Aviation technológiai kapacitása, az olasz vállalat előtt pedig a repüléstechnikai szektoron kívül is megnyílik a növekedés lehetősége.

A GE bejelentette, hogy lezárta az Avio S.p.A., az olaszországi székhelyü, polgári és hadi repülőgépekhez meghajtórendszereket és alkatrészeket gyártó piacvezető vállalat repüléstechnikai üzletágának felvásárlását. A vételár 4,3 milliárd dollár (3,3 milliárd euró) volt. Az Avio ürtechnikai részlegét nem vette meg a GE.Az Avio repüléstechnikai üzletága mostantól Avio Aero néven a GE repüléstechnikai üzletágához, a GE Aviation-höz tartozik. Az Avio Aero központja az olaszországi Torinóban marad. Az akvizíció révén a GE bővíteni tudja jelenlétét és szakértelmét a mechanikus erőátviteli rendszerek, az alacsony nyomású turbinák, az égéstechnológia és az automatizálási rendszerek területén. „Az Avio Aero négy kontinensen folytat tevékenységet, így a gyártási volumen növekedése mellett globális jelenlétünk, valamint fejlesztési kapacitásunk is bővülhet"– jelentette ki David Joyce, az Ohio állambéli Cincinattiben központtal rendelkező GE Aviation elnök-vezérigazgatója. „A GE számára további lehetőséget jelent még az is, hogy az Avio Aero más ipari és repüléstechnikai vállalatok beszállítójaként is tevékenykedik.  Nagyon örülünk, hogy tovább növelhetjük olaszországi jelenlétünket az ipari szektorban.”A GE új lehetőségeket keres majd az Avio Aero számára az energiatermelési, az olajipari és a hajózási szektorban is. Az Avio Aero erőátviteli rendszerek terén meglévő szakértelme például több szektorban is potenciális növekedési lehetőséget jelent.Az Avio Aero Olaszországban Torinóban, Pomigliano d’Arco-ban (Nápoly megye) és Brindisiben müködtet gyárakat;  4700 alkalmazottjából 4000 Olaszországban dolgozik. A vállalatnak Lengyelországban, Brazíliában és Kínában is vannak gyárai. Az ügyfelek jól járnak a felvásárlással, mivel a GE beruházni tervez az Avio Aero által kínált termékek és szolgáltatások körének bővítésébe. Emellett a GE az üzletág felvásárlását kiváló lehetőségnek tekinti az árrés növelésére is.

A GE Aviation és az Avio Aero közös múltja hosszú időre tekint vissza, hiszen az utóbbi csaknem 30 éve stratégiai beszállítója a GE-nek. Az Avio Aero árbevételének több mint a fele a GE és a GE vegyesvállalatai felé történt értékesítésből származik. A GE és az Avio Aero vezetőiből álló integrációs csapat január óta készítette elő az akvizíció lezárását, amelyre a mai napon került sor.Az 1908-ban Torinóban alapított Avio Aero folyamatosan ruház be a kutatás-fejlesztésbe, és szoros kapcsolatot ápol vezető egyetemi kutatóközpontokkal. Az Avio Aero különféle GE-hajtómüvekhez szállít alkatrészeket, kezdve az utasszállító gépekben használt nagy GE90-es és GEnx turbólégcsavaros-gázturbinás hajtómüvektől a polgári és hadi helikopterekben használt kisebb CT7/T700-as szabadtengelyes gázturbinás hajtómücsaládig. Ezek a GE-hajtómüvek a repülési ipar legkeresettebb hajtómüvei, melyek várhatóan hosszú távon is jövedelmező bevételi forrást biztosítanak a cég számára. A GE Aviation anyavállalata, a GE már jelentős jelenléttel rendelkezik Olaszországban: a cég hét üzletága több mint 7700 embert foglalkoztat több mint 20 helyszínen az országban, beleértve a GE Oil & Gas üzletágának turbinagépészeti termékekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó divízióját, melynek Firenzében található a globális központja. Az évi 6 milliárd dollár árbevételü divízió mintegy 5200 alkalmazottat foglalkoztat Olaszországban.A GE egyik üzletágaként müködő GE Aviation az utasszállító, hadi, üzleti és általános célú repülőgépekbe szánt sugárhajtómüvek, turbólégcsavaros-gázturbinás és szabadtengelyes gázturbinás hajtómüvek, alkatrészek és integrált rendszerek piacvezető szállítója. A cég által kínált termékek karbantartásáról a GE Aviation globális szervizhálózata gondoskodik. Bővebb információért látogasson el a www.ge.com/aviation weblapra. Kövesse a GE Aviationt a Twitteren, valamint a YouTube-on.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-19 12:57:23
Az Emirates újabb hét új várost jelentett be, ahová a vadonatúj Airbus A350-es repülőgépeivel repül majd. Az Emirates A350-es repülőgépei három osztályon 312 utas számára biztosítanak helyet, beleértve 32 teljesen síkba dönthető Business Class ülést minibárral és személyre szabható világítással, 21 Prémium Turista osztályú széket, valamint 259 tágas Turista osztályú ülést.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.