Négynapos gyakorlaton vett részt augusztus 26−29. között a Nehéz Légiszállító Ezred (HAW) Pápán állomásozó Boeing C−17 Globemaster III típusú szállító repülőgépe Norvégiában, az oslói Gardermoen légibázison. A kiképzésen a résztvevők a teher- és ejtőernyős dobást, a taktikai fel- és leszállást, valamint az alacsony magasságú tájékozódási repülést gyakorolták.
Teherdobás:
Norvégiában első alkalommal hajtottak végre teherdobást C−17-es szállítórepülőből. (Fotó: HAW/David Velazquez)
Ejtőernyősök
A gyakorlat során a norvég hadsereg ejtőernyősei első alkalommal ugorhattak C−17-es szállítórepülőből. (Fotó: HAW/Ville Tuokko)
Taktikai felszállás:
A C−17-es személyzete taktikai fel- és leszállásokat is gyakorolt a norvégiai Rena repterén. Az 1200 méteres kifutó bár nem túl hosszú, a gyakorlott személyzet számára épp elég lehet a hasonló müveletekhez. A C−17-es a legnagyobb repülőgép, amely valaha leszállt ezen a repülőtéren. (Fotó: HAW/Keith Grawert)
Tervezés
Egy hasonló gyakorlat gondos előkészítést igényel: a Nehéz Légiszállító Ezred tervezőállománya is a Gardermoen légibázison kapott helyet az esemény idején. (Fotó: HAW/Ville Tuokko )
Rakodás
A Nehéz Légiszállító Ezred szakemberei a teherdobásra szánt ládákat rakodják be a C−17-esbe. (Fotó: HAW/Ville Tuokko)
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.