Dél-Korea légiereje évente átlagosan 2,5 repülőgépet veszített el 2000 óta, amelynek oka számos alkalommal a több, mint 3 évtizede rendszeresített repülőeszközök elöregedése volt, áll egy hétfőn közzétett hivatalos jelentésben.
Összesen 35 repülőgépet veszített a légierő a különböző balesetekben és katasztrófákban az elmúlt 13 évben, amelyek következtében 38 pilóta és egy szerelő veszítette életét. A repülőgépek és azok személyzeteinek elvesztését 21 alkalommal okozta pilótahiba, míg 5-5 repülőeseményt a nem megfelelő karbantartás, illetve technikai meghibásodások okozták, olvasható a dél-koreai parlamentnek benyújtott katonai jelentésben. A lezuhant repülőeszközök közül 16 példány a Dél-Korea által üzemeltetett F-4 és F-5 repülőgépek közül került ki és ez utóbbi típusból csak 2010-ben 3 darab semmisült meg. Bár a repülőgépek elvesztésének fő oka legtöbbször pilótahiba volt, de Chung Hee-soo, kormánypárti képviselő szerint az idősebb repülőgépek jelentik a legnagyobb problémát, hiszen egy új, modern elektronikával felszerelt repülőgép jelentősen csökkenti a repüléstechnikai hibák elkövetésének lehetőségét.
A repülőesemények szenvedő alanyai legtöbbször az F-5 típusból kerülnek ki
Ugyanakkor a képviselő azt is elmondta, hogy mivel 2000 óta 5 repülőgép veszett oda a nem megfelelő karbantartás miatt, így a légierőnek javítania kell karbantartási rendszerét a további technikai- és humánveszteségek elkerülése végett. Legutóbb egy F-5E zuhant le kiképzési repülésen Korea középső részén a múlt hónapban, és a kivizsgálás során arra a megállapításra jutottak, hogy a lezuhanás oka az volt, hogy a levegőben leszakadt a repülőgép egyik stabilizátora. Ez a legutóbbi eset is aggodalmat keltett a légierő vezetésében a kiöregedő repülőgépekkel kapcsolatban, hiszen az érintett repülőgépet a 80-as évek óta használták és közeledett üzemideje végéhez. Dél-Korea közel 200 darab F-5-öst rendszeresített a 70-es évek óta, bár a régi A és B változatokat már kivonták, az E és F változatok továbbra is használatban vannak és csak életciklusuk végén, tehát mintegy 38 évesen kerülnek majd kivonásra.
Korszerü dél-koreai F-15K-k kíséretében egy Boeing 737 AEW/C Peace Eagle
Szöul 2002 óta 60 darab F-15K-t rendelt az amerikai Boeing cégtől és arra törekszik, hogy további 60 darab új repülőgép beszerzésével fokozatosan nyugdíjba küldje matuzsálem korú repülőgépeit. Az állami fegyverbeszerzési hivatal a múlt héten azt nyilatkozta, hogy felgyorsítja az új, korszerü repülőgépek beszerzésére irányuló folyamatot (F-X tender) azzal a céllal, hogy az üzlet megkötésére legkésőbb 2014 végéig sor kerüljön.
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.