Ritka „madarak” a világban - a Kínai Légierő bemutató köteléke, az „Augusztus 1.”. A csoport hat Chengdu J-10 típusú vadászrepülőgéppel tartja bemutatóit. A század a Kínai Népi Felszabadító Hadsereg megalapításának tiszteletére kapta elnevezését. A kötelék azok után, hogy több mint 500 alkalommal mutatta meg tudását 166 ország küldöttsége előtt, Kínán kívül első alkalommal a 2013 augusztusában megrendezett MAKSZ-on mutatkozott be.
Az „Augusztus 1.” kötelék kezdetben a szovjet MiG-17 kínai változatával, a Shenyang J-5 típusú kiképző repülőgéppel hajtotta végre repüléseit. A későbbiekben a gépeket a MiG-21 másolatára, a Chengdu J-7EB-re majd 2001-ben a J-7GB modernizált változatra cserélték. A kötelék állományába nyolc gép tartozik, azonban a bemutatókat hat gép hajtja végre.2009 májusában a kötelék megkapta az új, többcélú vadászrepülőgépeket, a Chengdu J-10 típust. A kötelék a Tiencsin város közelében található Yangcun légibázison települ és a légierő 24. vadászrepülő ezredébe tartozik.
A kötelék által használt repülőgép a Chengdu J-10 – kínai, minden időjárási körülmények között alkalmazható, többcélú vadászrepülőgép, amelyet a Chengdu Aircraft Industry Group (CAIG) fejleszt és gyárt. A repülőgépet F-10 típusjelöléssel exportra is ajánlják, míg nyugaton a gép „Erős Sárkány” elnevezéssel is ismert.
A repülőgép fejlesztésével kapcsolatos programot 2006. december 29-én hozták nyilvánosságra. A repülőgép létrehozásában orosz tanácsadók is részt vettek a Központi Aerodinamikai Intézet, valamint a MiG kísérleti-tervező iroda munkatársai személyében. A vadászrepülőgépeket az orosz „Szaturn” cég által gyártott hajtómüvekkel látják el. A hajtómüveket Kína is gyártja egy licencszerződésben megfogalmazott engedélynek köszönhetően. A sorozatban gyártott J-10 első repülésére 2002. június 28-án került sor.Ahhoz, hogy valaki a kötelék pilótája lehessen, 35 évesnél fiatalabbnak kell lennie, minimum 800 óra repült idővel kell rendelkezni vadászrepülőgépeken, amelyek közül nem kevesebb mint 200 órát J-10 típuson kell teljesíteni.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.