Ukrajna és Oroszország tervei szerint rövidesen újraindulhat az An-124 típusú, nehéz szállító repülőgépek gyártása. A termelés újraindítása részét képezi a Kijev és Moszkva által nemrégiben aláírt gazdasági együttműködési megállapodásnak, áll az ukrán kormány közleményében.
Ukrajna és Oroszország újraindítja az An-124-esek sorozatgyártását és ukrán hajtómüvekkel szerelik majd fel a repülőgépeket. Összesen 80 darab repülőgépet kell legyártani, közölte Mikola Azarov, Ukrajna miniszterelnöke. A repülőgépek értékesítéséből származó bevétel a tervek szerint el fogja érni a 80 milliárd dollárt. Azarov nem közölte, hogy milyen megrendelők számára kerülnek legyártásra a repülőgépek, de azt megjegyezte, hogy az üzlet lehetővé teszi a vezető pozíció betöltését a nehéz, nagyméretü rakományok nemzetközi szállításában, a következő évtizedekben.
A nem éppen apró rakományok szállításának specialistája az An-124-es
Egyes források szerint jelenleg 31 darab An-124-es repül a világon, összesen 6 üzemeltető által, melyek közé tartozik az Antonov Airlines és a Volga-Dnepr Airlines. A most megkötött megállapodásban nincs szó a korábban problémákba ütköző An-70 katonai szállító repülőgép programról. Az Orosz Légierő tavaly arról panaszkodott, hogy az Antonov cég rendkívül lassan fejezi be a típus tesztjeit, amely miatt felmerült annak lehetősége, hogy Oroszország kivonul a programból.
Az orosz részről erősen kétségessé váló An-70-es
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.