Sean Cunningham százados, a RAF Scampton légibázisán állomásozó Red Arrows bemutatócsapat pilótája még 2011. november 8-án vesztette életét, miután eddig tisztázatlan körülmények között kilőtte őt az indítózónában álló gépéből a katapultülés. A 35 éves pilóta körülbelül 100 méteres magasságból zuhant vissza a földre, ejtőernyője pedig nem nyílt ki, az elszenvedett sérülésekbe a százados belehalt.
Az eset kivizsgálása során napvilágra került, hogy az ülést gyártó Martin Baker néhány üzemeltető légierőt korábban már figyelmeztetett arra a tényre, hogy egy adott anyacsavar túlhúzása eredményezheti az ejtőernyő nem tökéletes nyitását, a RAF azonban erről nem kapott tájékoztatást. A baleset után Cunningham százados ülését természetesen alapos vizsgálat alá vetették, és kiderült, hogy a szóban forgó csavar meghajlott, valószínüsíthetően a túlhúzás miatt.
RIP - Flt. Lt. Sean Cunningham
A korábbi dokumentumok alapján a Martin Baker láthatóan tudott a problémás jelenségről, az azonban nem világos, hogy miért nem nyújtottak tájékoztatást minden üzemeltető felé. A vizsgálat várhatóan január végén zárulhat le. Az eddig elérhető információk alapján nem tisztázott, hogy mi volt a katapultálás kiváltó oka.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.