A Kanadai Királyi Légierő két tisztje sikeresen katapultált, mielőtt gépük a Saskatchewan tartomány déli részén található Moose Jaw légi bázis közelében mezőre zuhant. Információk szerint az oktató és növendék repülőgép-vezető kiképzési repülést hajtott végre péntek (2014. január 24.) délután CT-156 Harvard II kiképző repülőgéppel, amikor a repülőbaleset bekövetkezett.
A repülőgép mintegy 18 kilométerre, délre zuhant le a 15. Ezrednek otthont adó Moose Jaw légi bázistól. A kétfőnyi személyzet biztonságos terület fölé irányította a repülőgépet és még az idő alatt hagyták el a gépet, amikor az még irányítás alatt volt – az ilyet nevezik katonai berkekben „kontrollált katapultálásnak”.
A baleset helyszíne(Fotó: ctvnews.ca)
Thomas Edelson százados elmondta, hogy a kétfőnyi személyzet azok után, hogy földet ért, saját lábukon mentek oda a kutató-mentő csapathoz, amely orvosi ellenőrzésre kórházba szállította őket.
A kétfőnyi személyzet nevét, rendfokozatát nem hozták nyilvánosságra, mint ahogyan egészségi állapotukról sem közöltek adatokat. (Információk szerint a két fő egyike sem az NFTC magyar kontingensének tagja.) A repülőbaleset okait vizsgálják.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.