A vizsgálat szerint 2013. október 23-án a Svájci Légierő F/A-18D Hornet típusú kétüléses vadászgépe pilótahiba miatt zuhant le. A repülőgép személyzete – a pilóta és a hátsó kabinban ülő katonai orvos – életét vesztette.
A katasztrófa nem sokkal a Meiringen bázisról végrehajtott felszállás után következett be. Az F/A-18-as géppár rövid időn belül Alpnach közelében bonyolult időjárási körülményekkel találkozott, a géppár vezére pedig a visszafordulás mellett döntött. A manőver közben a vezérgép sziklának ütközött és felrobbant, a benne ülők azonnal meghaltak. A második repülőgép szerencsésen visszatért Meiringenre.
A vizsgálóbizottság szerint a pilóta a körülmények miatt folyamatos nyomás alatt volt, emiatt rosszul mérte fel a helyzetet a forduló manőver előtt, túl sokáig várt a megkezdéséig. A többi lehetséges okot kizárták.
Svájcban ez volt a második Hornet veszteség, az elsőre még 1998. április 7-én került sor, egy akkor még viszonylag új géppel. A szintén kétüléses Hornet akkor Crans-sur-Sierre mellett zuhant le, és a pilóták abban az esetben is életüket vesztették. Jelenleg 32 példány szolgál még a típusból Svájcban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.