Itt találod az összes cikket a „M-346” témában!
2021-ben az újabb, M-346-os kiképző repülőgépekre vonatkozó eladás bejelentésekor még nem nevezték meg a rendelő kilétét, mostanra azonban már fotókkal is bizonyítható, hogy Katar is csatlakozott a típust üzemeltetők sorához.
Manapság a legtöbb országban a hagyományos, szigorú fázisokra osztott pilótaképzési metódust (ún. Smith-Barry metódust) követik, melynek alapjait meglehetősen régen, a 20. század első felében fektették le.
2020. július 13-án teljesítette első felszállását az olasz Leonardo M-346-os kiképzőgép Grifo radarral szerelt, könnyű harci repülőgép változata, az M-346FA.
A közelmúltban jelentették be, hogy a Leonardo M-346 Master sugárhajtású kiképzőgépeit fogja beszerezni Azerbajdzsán, ám arról nem szóltak a híradások, hány darab repülőgépet érint az üzlet.
Érdekes tervvel állt elő a Portugál Légierő: olyan helyi céggel szerződne, amely a Leonardo cég M-346 Master kiképzőgépével gondoskodna a légierő leendő pilótáinak kiképzéséről.
2018. augusztus 13-án, hétfőn baleset történt az Izraeli Légierő Hatzerim légibázisán: két M-346 Lavi típusú kiképzőgép a felszálláshoz történő gurulás során összeütközött, mindkét gép megsérült.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Lengyelország újabb M-346-os kiképzőgép vásárlást fontolgatott, amiből máris valóság lett, ugyanis aláírták a szerződést további négy példányra.
Az Olasz Légierő hadrendbe állította a 18. egyben utolsó M-346 Master, Olaszországban T-346A névre keresztelt kiképzőgépét. A gyártó Leonardo vállalat a hírt megerősítette, miszerint az említett Mastert 2018. február 27-én ünnepélyes keretek között adták át a Leonardo, Venegono-i üzemének területén.
Lengyelország védelmi minisztériuma a napokban jelentette be, hogy indul a lengyel pilóták képzése az M-346 Master (lengyel megnevezéssel "Bielik") kiképző repülőgépeken, a lengyel oktatópilóták már teljesítették első repüléseiket az új típuson.
2018. január 16-i információk szerint, Lengyelország újabb négy (további 4 gépes opcióval) M-346 Master típusú kiképzőgépet rendel az olasz Leonardo repülőgépgyártó vállalattól.
Már jövőre elkészülhet a Leonardo cég M-346-os kiképzőgépének könnyű támadó változata – az erre vonatkozó terveket a cég vezetősége az IDEX 2017 szakkiállításon ismertette a nagyközönséggel.
Dinamikusan halad a Lengyel Légierő Leonardo Aermacchi M-346 Master kiképző repülőgép programja: 2016. november 14-én, hétfőn az első két példány (7702 és 7703) landolt Deblinben, a 41. kiképző bázison.
A közelmúltban az Argentin Légierő (Fuerza Aérea Argentina - FAA) delegációja járt Olaszországban, ahol tesztelhették az Alenia Aermacchi M-346 Mastert. Nem kiképzőgépnek szánnák.
Fékernyőt kap a lengyel változat.
30 darabos M-346 Lavi flottát üzemeltet az Izraeli Légierő.
Lengyel közlemény szerint, az első repülést olasz berepülőpilóták hajtották végre.
Az olasz Leonardo-Finmeccanica vállalat bemutatta az M-346 Master típusú kiképző repülőgép felfegyverezhető, harci verzióját, az M-346FT-t.
Az új típusnak köszönhetően Izrael jelentős előrelépést tett a repülőkiképzés terén.
2016. június 6-án legördült a Lengyel Légierő első M-346 Master kiképzőgépe a gyártószalagról a Leonardo-Finmeccanica vállalat olaszországi üzemében.
Olaszország újabb 9 Alenia Aermacchi M-346 Master típusú kiképző repülőgépet vásárolt – jelentette be a gyártó vállalat március 22-én.
Az olasz Alenia Aermacchi vállalat megkezdte az első, Lengyelország számára készülő M-346 Master típusú kiképző repülőgép végszerelését.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.