A Sikorsky Aircraft Corp. folyamatosan kapja az új, a tengerészgyalogság számára fejlesztett CH-53K nehéz szállítóhelikopter részegységeit. Az alkatrészek megérkezése arra utal, hogy az első prototípusok építése jó iramban halad. Ezek az egységek fogják alkotni azt a hét prototípust, melyeket a fejlesztési program alatt szállítanak le.
A hétből négy fog repülni, melyeken a fejlesztéseket tesztelik, a maradék három pedig földi és anyagfáradási teszteken vesz majd részt. A prototípusokat a Sikorsky fejlesztő központjában fogják összeszerelni, a floridai West Palm Beach-ben.
„Az első alkatrészek megérkezése egy jelentős és szemmel látható mérföldköve a programnak” - mondta John Johnson, a CH-53K program egyik illetékese. „Ez azt jelenti, hogy a program a tervrajz fázisából előrelépett a tényleges gyártási folyamatok fázisába. Nagyszerü látvány, hogyan kel életre egy ilyen lenyügöző repülőeszköz.”
A CH-53K fogja váltani a jelenlegi három hajtómüves CH-53E Super Stallion helikoptereket. A CH-53E jelenleg a világ legnagyobb és legerősebb tengerészeti forgószárnyasa. Ezek a gépek a tengerészgyalogság hajóiról és földi bázisairól üzemelnek, ahonnan katonai egységeket, felszereléseket és függesztett terheket szállítanak. A CH-53K majdnem megháromszorozza a hasznos terhet (egészen 14 tonnáig), amit képes 200 km-re extrém magas hőmérséklet esetén is elszállítani, a költségeket tekintve pedig jelentősen olcsóbban lehet majd üzemeltetni. A helikopter maximális felszállósúlya körülbelül 33 tonna, szemben a CH-53E körülbelül 31 tonnás tömegével. Külső függesztményként viszont majdnem 40 tonnát szállíthat az új gép, míg a Super Stallion csak 33 tonnára volt képes.
A helikopter glass cockpit-ot, fly-by-wire vezérlést, negyedik generációs rotorlapátokat, kevés karbantartást igénylő rotoragyat, új GE38-1B hajtómüveket, tágasabb kabint, a teherszállításhoz és a túléléshez szükséges fejlettebb eszközöket kap, de mindezek ellenére az üzemeltetési költség csökkenni fog. A 3 milliárd dolláros szerződést a helikopter kifejlesztésére 2006. április 5-én írta alá a Sikorsky Aircraft. A program keretei között 200 új forgószárnyast gyártanak le, amik a tengerészgyalogság régebbi CH-53E nehéz szállítóhelikoptereit fogják leváltani.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.