Itt találod az összes cikket a „Lengyel Légierő” témában!
Lengyelország fontolgatja a Boeing F-15EX Eagle II típusú harci repülőgép beszerzését a védelmi kiadások jelentős emelésének részeként.
Az ARANYSAS magazinban már többször mutattak be különböző „baráti tűz” eseményeket, melyek során tévedésből saját erők okoztak veszteséget. Az említett esetek többsége Amerikában vagy Nyugat-Európában történt, most viszont egy kevésbé ismert lengyel történet részleteit tárják az Olvasók elé.
2022. december 7-én ünnepélyes keretek között ismét aktív szolgálatba állt a Lengyel Légierő Radom/Sadkow repülőtere: a ceremónia részeként visszatértek Dêblin-ből az első PZL-130TC-II Orlik kiképző, illetve PZL M-28B Skytruck szállító repülőgépek.
Pont kerülhet Lengyelország vadászgépbeszerzési projektjének a végére, mely során 48 darab dél-koreai gyártású KAI FA-50-est vásárolhat az ország. A gépekkel a tervek szerint a szovjet érából megmaradt gépeiket, a MiG-29-eseket és a Szu-22-eseket váltanák le.
Lengyelország és az Egyesült Államok kormánya 2021. április 12-én véglegesítette azt a szerződést, melynek értelmében öt darab, használt C-130H Hercules érkezhet a Lengyel Légierőhöz.
Lengyel barátaink sok mindenhez kiválóan értenek, ám a légi hadviselés ezek közül is kimagaslik. Második világháborús elődeik nyomdokain járva katonáik méltó utódoknak bizonyulnak.
A lengyel PAP hírügynökség Mariusz Błaszczak védelmi miniszterrel közölt interjújából fény derült az ötödik generációs F-35-ös flotta leendő állomáshelyére.
2020. december 9-én, Deblinben ünnepélyes ceremónia keretei között búcsúztatta a szolgálatból a Lengyel Légierő a TS-11 Iskra kiképző repülőgépet, amely igen hosszú szolgálat után adja át a helyét az M-346 Bielik típusnak.
Már nyílt titok volt, hogy a kiöregedő MiG-29 és Szu-22 flotta leváltására az F-35A érkezhet a Lengyel Légierőben. 2020. január 31. óta ez már hivatalos is: a lengyel F-35-ös szerződés végére Deblinben került pont.
Két MiG-29UB kétüléses oktató-kiképző repülőgépet vett át a Mongol Légierő a közelmúltban – a gyakorló repülőgépek az orosz állam ajándékaként érkeztek.
Az Egyesült Államok Külügyminisztériuma jóváhagyta 32 darab Lockheed Martin F-35A ötödik generációs harci repülőgép eladását Lengyelország részére. Az üzlet becsült értéke 6,5 milliárd dollár.
A Kielce-i MSPO-2019 haditechnikai kiállításon mutatta be a nagyközönségnek Mi-24-es modernizációs programját a Lengyel Fegyverzeti Csoport (PGZ – Polish Armaments Group) 1.sz. Katonai Repülő Üzeme (WZL №1).
Lengyelország védelmi minisztere, Mariusz Blaszczak a napokban jelentette be, hogy két ajánlatkérő levelet küldtek az Egyesült Államoknak, melyek egyike a lengyel szállítógép flotta bővítését érinti.
Lengyelország hivatalos kérést továbbított az Egyesült Államok kormányának 32 darab, ötödik generációs Lockheed Martin F-35A Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) megvásárlására – a hírt 2019. május 28-án a védelmi miniszter jelentette be.
Lengyelország tervei szerint a Harpia program keretében 32 darab új vadászgépet szerezne be, hogy lecserélje a megmaradt MiG-29 és Szu-22 flottáját.
2019. március 4-én, hétfőn újabb lengyel MiG-29-es került veszteséglistára: a Fulcrum Minsk Mazowiecki repülőteréről emelkedett a levegőbe, feladatát ugyanakkor nem tudta befejezni, erdős területen földnek csapódott és kiégett.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Lengyelország a Harpia program keretein belül keresi MiG-29 és Szu-22 flottájának váltótípusát. A legfrissebb hírek szerint, felgyorsítják a programot.
Mint ahogy arról korábban lapunkon is beszámoltunk, a Lengyel Légierőnél 2018. július 6-án veszteséglistára került egy MiG-29-es vadászgép, pilótája életét vesztette. A felszállási tilalommal sújtott típus most ismét a levegőbe emelkedett Lengyelországban.
2018. szeptember 4-7. között rendezték meg Kielce-ben az MSPO védelmi kiállítást, mely a legnagyobb repülőgépgyártóknak is alkalmat adott arra, hogy tájékozódjanak a Harpia programról, melynek keretein belül a MiG-29 és Szu-22 flottát váltanák le.
Nagy várakozás előzte meg az idei radomi airshow-t, ami egyúttal a Lengyel Légierő 100. jubileumának ünnepe is volt. A visszajelzések vegyesek, hiszen lengyel részről voltak nagy hiányzók, de a repülőnap mindezek ellenére így is sok szép fotót eredményezett.
Az elmúlt napokban két MiG katasztrófa is történt: a Lengyel Légierő MiG-29-est, a Román Légierő pedig egy MiG-21-est vesztett el, a hajózók mindkét esetben életüket vesztették.
2010. április 10-én a lengyel légierő 36. különleges szállítóezredének 101-es oldalszámú Tu-154M repülőgépe, fedélzetén Lech Kaczyński államelnökkel, számos állami vezetővel és népes kíséretükkel leszállás közben a földnek ütközött az oroszországi Szmolenszk katonai repülőtere közelében. A fedélzeten tartózkodó 96 személy közül senki sem élte túl a katasztrófát.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Lengyelország újabb M-346-os kiképzőgép vásárlást fontolgatott, amiből máris valóság lett, ugyanis aláírták a szerződést további négy példányra.
Lengyelország védelmi minisztériuma a napokban jelentette be, hogy indul a lengyel pilóták képzése az M-346 Master (lengyel megnevezéssel "Bielik") kiképző repülőgépeken, a lengyel oktatópilóták már teljesítették első repüléseiket az új típuson.
2018. január 16-i információk szerint, Lengyelország újabb négy (további 4 gépes opcióval) M-346 Master típusú kiképzőgépet rendel az olasz Leonardo repülőgépgyártó vállalattól.
2017. december 18-án, hétfőn, helyi idő szerint 19 óra körül, a Minsk Mazowiecki légibázis közelében lezuhant a Lengyel Légierő egyik MiG-29-es vadászgépe.
Varsóban már a MiG-29-esek és Szu-22-esek közelgő váltására készülnek. Az erről szóló hírt a program felelőse, a lengyel Fegyverzeti Felügyelet november 23-án közölte a sajtóval – a cél egy új, többfeladatú harci repülőgép kiválasztása a kiöregedett szovjet gyártmányok pótlására.
2017. június 21-én, szerdán, ünnepélyes keretek között érkezett meg az első Gulfstream G550 kormánygép Varsó nemzetközi repülőterére, melyet várhatóan júliusban követhet a második példány, leváltva ezzel a korábban szolgáló Tu-154M és Jak-40 VIP repülőgépeket.
Az elemzés, melyet a napokban a lengyel védelmi minisztérium a fegyveres erők vezetőivel, valamint a minisztérium szakértői csoportjával vizsgált meg, megállapította, hogy az légierő részére tervezett F-16A/B vadászgépek beszerzése és hadrendbe állítása nem lenne gazdaságos, hatékony döntés.
Lengyel nyelvű forrásokban jelent meg a hír, miszerint a Lengyel Védelmi Minisztérium 96 darab használt F-16-os beszerzését fontolgatja, melyet az ottani repülőipar segítségével maguk modernizálnának.
Dinamikusan halad a Lengyel Légierő Leonardo Aermacchi M-346 Master kiképző repülőgép programja: 2016. november 14-én, hétfőn az első két példány (7702 és 7703) landolt Deblinben, a 41. kiképző bázison.
Fékernyőt kap a lengyel változat.
Lengyel légteret sértett egy orosz műrepülő pilóta.
Lengyel közlemény szerint, az első repülést olasz berepülőpilóták hajtották végre.
2016. június 6-án legördült a Lengyel Légierő első M-346 Master kiképzőgépe a gyártószalagról a Leonardo-Finmeccanica vállalat olaszországi üzemében.
Az olasz Alenia Aermacchi vállalat megkezdte az első, Lengyelország számára készülő M-346 Master típusú kiképző repülőgép végszerelését.
A Lengyel Légierő Szu-22 és TS-11 típusaihoz, illetve helikoptereihez szeretne hagyományos bombákat beszerezni. A mintegy 3 500 darabos tender célja a régebbi típuson repülő gépszemélyzetek gyakoroltatásához biztosítani a muníciót.
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.